ACTIVITY 1 !!!! (SEMANA DEL 01/06)


CLASS 1 (semana del 01/06):

Hello, hello, families!!!!! How are you??????? Are you staying at home? Welcome to our English classes!!!!!

Hola, hola, familias!!!!! Cómo están??????? Quedándose en sus casas? Bienvenidos a nuestras clases de inglés!!!

En el siguiente link encontrarán la rutina que hacemos con los peques al comenzar cada clase, estaría bueno empezar de la misma manera cada día!!!!!!


Links of each song:
Link de cada canción:

Hello routine

Hello, Hello!
Days of the week
Weather

Bye bye routine


So, let’s start!!!!!!! Comencemos!!!!!!

-      Hello routine.

Students will recognise different classroom objects and they will have to draw as well as colour them in a sheet of paper taking into account the picture below.

Los estudiantes reconocerán diferentes objetos del aula y tendrán que dibujarlos y colorearlos en una hoja de papel teniendo en cuenta la imagen debajo.
Then, students will have to colour different classroom objects and once they do so they will have to say: "It's a red pencil..." (Send the teacher a video telling her what school objects are painted!!!!!). Then, the teacher will ask one volunteer to choose one of the objects without saying it to the rest of the family, so that the family members guess the object he/she has chosen.


Luego, los estudiantes tendrán que colorear diferentes objetos del aula y una vez que lo hagan tendrán que decir: "Es un lápiz verde..." (Envíenle a la maestra un video diciéndole qué objetos escolares están pintados!!!!!). Luego, la maestra le pedirá a un voluntario que elija uno de los objetos sin decirlo al resto de la familia, para que el resto de los familiares adivinen el objeto eligido.
After that, the teacher will use the spotlight technique in the videocall and she will show students parts of pictures illustrating classroom actions and students will have to guess them.

Después de eso, la maestra usará la técnica de atención en la videollamada y mostrará a los estudiantes partes de imágenes que ilustran las acciones del aula y los estudiantes tendrán que adivinarlas.



Then, students will see two columns on the screen: one will be about classroom objects and the other one about numbers. First, students will have to choose a colour to paint one classroom object using that colour. Then, children will have to count the colored objects and match them with the corresponding number.


Luego, los estudiantes verán dos columnas en la pantalla: una será sobre objetos del aula y la otra sobre números. Primero, los estudiantes tendrán que elegir un color para pintar un objeto de clase. Luego, los niños tendrán que contar los objetos y unirlos con el número correspondiente.
Now that students have worked with numbers, the teacher will show students a picture about Pete's birthday party in which there is a cake with Pete's age. She will introduce the question: "How old are you?" by asking Pete how old he is (The teacher will pretend that she is speaking to Pete's picture). Then, she will ask one student at a time that question.

Ahora que los estudiantes han trabajado con números, la maestra les mostrará una foto de la fiesta de cumpleaños de Pete en la que hay un pastel con la edad de Pete. Ella introducirá la pregunta: "¿Cuántos años tenés?" preguntándole a Pete qué edad tiene (la maestra fingirá que está hablando con la foto de Pete). Luego, ella le hará esa pregunta a un estudiante a la vez.
"School supplies" song.
https://www.youtube.com/watch?v=hjFaqDNUVFo The class as a whole sings and dances the song!

While watching the video, the teacher will make pauses so as to ask students to count the classroom objects, to say their colours, etc. Then, the whole class sings and dances according to the song!

Mientras se mira el video, la maestra hará pausas para pedirles a los alumnos que cuenten los objetos del aula, digan sus colores, etc. ¡Luego, toda la clase canta y baila de acuerdo con la canción!

https://www.youtube.com/watch?v=hjFaqDNUVFo The class as a whole sings and dances the song!

-      Goodbye routine.


Comentarios

Entradas más populares de este blog

ACTIVITIES!!! SEMANA DEL 18/05

ACTIVITY 1 (SEMANA DEL 06/07)!!!!!!!

ACTIVITIES FOR APRIL!!!!!!!!